Från och med vecka 34 kommer vi att göra vissa förändringar i passplaneringen för att möta den ökade efterfrågan och den varierande nivån och erfarenheten hos våra medlemmar. Vi gör dessa förändringar för att även fortsättningsvis kunna hålla en hög kvalité och erbjuda en utmaning för alla deltagare på våra gruppass.

WOD Basic
Vi rekommenderar denna klass för nybörjare och mindre erfarna och er som ännu känner att ni inte behärskar alla moment/övningar inom CrossFit fullt ut. På dessa pass har vi ofta en grundlig teknikgenomgång på de övningar som dagens pass inkluderar. Passet är så klart alltid skalbart baserat på deltagarnas nivåer. Som nybörjare är det bra att gå på dessa pass några månader innan man går över till den avancerade gruppen. Givetvis är även mer erfarna medlemmar välkomna på dessa pass och vi lovar att även ni får ut riktigt bra träning från passen.

WOD Avancerad
Dessa passen har oftast endast en kortare teknikgenomgång, eller en teknikgenomgång på några av de mer avancerade övningarna. Därför ställer passen större krav på deltagarna i form av att behärska grundrörelserna/momenten inom CrossFit. Programmeringen på dessa pass är tyngre och vi rekommenderar minst några månaders CrossFitträning innan du provar på dessa pass.

Om du är osäker på vilken typ av pass du bör gå, fråga gärna om råd av någon av våra coacher.

Open Gym (mer info kommer inom kort)
Vi kommer inom kort att införa ett passersystem där man har tillgång till gymmet genom en personlig tagg. För att få tillgång till Open gym via passersystemet kommer det att krävas att du tränat hos oss i minst två månader och/eller får en personlig tillåtelse av någon av våra coacher.