Vad är CrossFit Holistic

Om du ger CrossFit en chans så kommer det att förändra din fysik. Oavsett om ditt mål är viktnedgång, mer muskler, bättre kondition eller helt enkelt få en bättre generell fysik så funkar CrossFit för det. På Holistic sätter vi stort värde vid att skapa en trivsam och stöttande miljö som både vi och våra medlemmar längtar till att komma till. Vi tror att man får ut mer av träningen om man tränar bland vänner.

Ett medlemskap hos oss
inkluderar bland annat

  • Coachade gruppass med max 12 deltagare
  • En personlig träningsuppföljning varje år för att stämma av att du gör framsteg
  • Specialpass (tex tyngdlyftning och gymnastik)
  • Föreläsningar och events
  • Boot Camps
  • Medlemsfester och andra roliga happenings
  • Tillgång till egen träning mellan 5.00-23.00
  • Delaktighet i vår grymma träningsgemenskap (du vet vad vi menar då du gjort några pass hos oss)

Så här kan ett pass hos oss se ut

Våra gyllene regler

Stegen till utveckling hos oss
1. Håll dig skadefri, lyssna på kroppen.
2. Ha kul. Testa hoppa double-unders med ett leende.
3. Spendera lite tid utanför din komfortzon

Säg hej!
…till de du möter. Det är första steget till att bidra till vår grymma gemenskap. Vi blir starkare tillsammans. Pusha, stötta och kämpa i positiv anda. High fives och fist bumps ger extra karmapoäng.

Bidra till en bra miljö för alla
Respektera ljudvoluymen och se till att coachen inte behöver megafon för att få ut instruktioner under genomgångar. Använd lyftarpodierna om du behöver dumpa skivstänger, speciellt under kontorstid mån-fre 7-17. Då håller vi god grannsämja. Dumpa inte skivstänger i onödan och aldrig med endast 5 kg plattor på. De små viktplattorna får väldigt ont av det. Dumpning är en nödvändighet, inte en bekvämlighet.

Fråga – de flesta i boxen är nästan irriterande hjälpsamma.
Det kan vara aningen (ok, väldigt) förvirrande att kliva in på sitt första CrossFitpass. En del nya övningar och många nya termer (in English dessutom). Om något är oklart, fråga! Alla coacher är sjukt hjälpsamma, de är liksom deras främsta uppgift. Även de lite mer erfarna medlemmarna tycker verkligen om att hjälpa dig som ny. Nyttja oss alla.

Lämna egot i dörren
Som nybörjare kommer du att ha svårt med vissa moment. Vi kommer alla in med olika förutsättningar och får jobba utifrån det. Bli inte frustrerad om en 20 kilo lättare 16-åring lyfter tyngre än dig till en början.

Gå på pass
Coacherna hjälper dig att utvecklas och du pushas av de övriga deltagarna. Dessutom är klasserna det bästa sättet att lära känna likasinnade och komma in i vår grymma gemenskap. Kan du inte komma på bokat pass, avboka i tid (senast 3 timmar innan start) så kan någon annan ta din plats.

Plocka undan din utrustning och undvik 222 burpees
Bär tillbaka saker till sin plats, torka bort svett, blod (!), kritor, utspillt talk och ta med dig dina tejpsnuttar och privata prylar. Talk förvaras i talktunnan. Lämna lokalen i lite bättre skick än du själv skulle vilja se den i. Utrustning som lämnats kvar kostar 222 burpees för att vara exakt.

Plinga i PR-klockan!
Fira dina framgångar och var inte blyg med det. PR-klockan ringer vi i när vi slår något personbästa. De brukar efterföljas av applåder från alla i lokalen. De hör till!

Ömsesidig respekt
Då det är schemalagda klasser har dessa företräde till passytan samt till den utrustning som klassen kräver. Om du kör open gym, plocka undan och ge utrymme för klassen i god tid innan klassens start, rådfråga coachen om du är osäker på vilken utrusning klassen behöver. De som kör pass använder utrustningen eftertänksamt så att även de som kör open gym ges möjlighet till bra träning. Vi har speciella open gym tider på kvällstid där de som kör open gym ges möjlighet att nyttja hela lokalen.

Berätta för oss…
om något är trasigt eller fattas eller kan göras bättre/annorlunda. Säg till så att det kan åtgärdas. Konstruktiv kritik bidrar till en ännu bättre box.

CrossFit Holistic – Starka tillsammans

Kom igång med träningen hos oss nu!