(SABINA)

Som jag skrev så skulle jag återkomma senare till varför jag bara tränar rehabträning just nu (gäller dock ej överkroppen) så det gör jag nu, väldigt mycket senare.

Jag har haft känningar i mitt ena knä till och från under X antal månader, tänkt att jag måste träna bort det, och kört på precis som vanligt.  Sedan då på en WOD för ett par veckor sedan var det utfallssteg med vikt som stod på schemat och jag var helt enkelt dum nog att inte lyssna på min kropp utan körde bara på…
Någonting small till och för ett par sekunder kändes det som att jag skulle dö, hehe! Behöver jag säga att jag inte körde klart WOD:en?

Ungefär en vecka senare träffade jag en sjukgymnast (i boxen, då hon lägligt nog tränar där) Som klämde och kände (läs: bröt och bände) och trodde att det har blivit en skada på menisken. Hon gav mig ett par övningar som jag ska göra 2 ggr/dag så ger det förhoppningsvis med sig snart. (Bland annat stå på ett ben, ”benlyft” mm.)

Har känt mig sjukt låg de här veckorna då det är så otroligt tråkigt att ligga i stretch-hörnan och träna musklerna genom att stå på ett ben medan de andra i boxen kör på så otroligt bra! Speciellt söndagar som är Squat-sunday känns det extra sugigt!

Jag försöker dock se på det så positivt det går, jag kommer vara drottningen av Chins innan det här är över!

rehab

Avslutar dagen och veckan med lite inspo till er tjejer där ute!